Hasznos cikkek

Honnan tudjuk, hogy válságban vagyunk?

Honnan tudjuk, hogy válságban vagyunk?

Sokan beszélnek manapság „a válságról,” ami több kevesebb mértékben mindenkire hatással van. Ez alatt nagy területekre, országokra és kontinensekre kiterjedő hanyatlást értenek.

Természetesen jó tudni arról, hogy mi várható a világgazdaságban vagy a saját iparágunkban. Azonban a hétköznapi cégvezetők számára sokkal égetőbb kérdés annak megállapítása, hogy a saját házunk táján mit nevezzünk válságnak.

A vezetéssel foglalkozó technológiák és módszerek sajnos nem egységesek, ami közös bennük az, hogy amikor egy cég megtorpan, stagnál vagy visszaesik azt válságnak nevezik, abban azonban már nincs egységes vélemény, hogy milyen mértékű és időtartamú visszaesés szükséges ahhoz, hogy válságról beszéljünk.

Az megint nem egységes, hogy amikor egy céget válságban levőnek minősítenek, az az árbevétel, az eredmény vagy mindkettő kedvezőtlen alakulása miatt történik. A gyakorlatban sokan vallják azt, hogy az árbevétel és az eredmény is egy cég fő mutatója, így bármelyik is „megtorpan, stagnál, visszaesik” azt válságnak nevezhetjük. A gazdasági gyakorlat többsége a stagnálást nem minősíti válságnak egy ideig, azonban hosszabb távon a vezetők többsége válságnak tekinti a stagnálást.

Valljuk be, hogy egy cégtulajdonost, aki gyakorlati szempontokat vesz figyelembe valószínűleg a legkevésbé sem érdeklik az elméletek, teóriák vagy elnevezések. A legfontosabb kérdés az, mikor kell elkezdenünk keményen dolgozni és jobban odafigyelni, és mikor dőlhetünk hátra elégedetten kedvenc fotelünkben.

A válságkezelés egyik legfontosabb tényezője, hogy tisztában legyünk azzal az állapottal, amelyben vagyunk, mivel a helyzetünk megállapítása fog arra késztetni minket, hogy cselekedjünk.. Gyakorlati tapasztalatunk az, hogy az első hibát itt lehet elkövetni, mivel ha nem a megfelelő területet kezdjük el kezelni, komoly hibákat követhetünk el. Előfordult már, hogy egy válságban lévő cég kétségbeesetten próbálta kezelni az értékesítőit akkor, amikor a terméke valójában egyáltalán nem volt versenyképes. Érdemes tehát egy átfogó képet kapnunk a cégünk létfontosságú területeiről mielőtt drasztikus intézkedéseket próbálnánk hozni. Ebben segíthet ingyenes cégfelmérési tesztünk, amelyet itt lehet kitölteni.

Akcióinkkal arra kell koncentrálnunk, hogy ezt a stagnálást vagy visszaesést növekedésbe fordítsuk, azonban nagyon fontos, hogy hová összpontosítjuk az erőfeszítéseinket, milyen eszközökhöz nyúlunk és milyen lépéseket teszünk. Ne kövessük el az egyszeri kocsis hibáját, aki azt a lovat üti, amelyik húz!

Leave a Comment (0) ↓