Hasznos cikkek

Miért esik vissza a válság után elindult növekedés?

Miért esik vissza a válság után elindult növekedés?

 Mit tegyek, hogy stabilan növekedjek a válság után?

Hogyan stabilizáljam és növeljem a cég eredményét?

Miként érem el azt a profitot, amit válság előtt?

Sokan beszélnek még manapság is „a válságról,” ami több-kevesebb mértékben mindenkire hatással van vagy volt. Ez alatt nagy területekre, országokra és kontinensekre kiterjedő hanyatlást értenek és a gazdasági élet szereplőinek több mint elege van belőle!

A válságot (azaz valamilyen méretű stagnálás vagy visszaesést) követő növekedésnél nagyon sokszor megfigyelhetünk egy újabb visszaesést, ami nem kis nehézséget okoz a cégvezetőknek és sokszor igazából nem értjük és a piacokat és külső beavatkozó tényezőket okolunk, melyek részben igazak is.  (a még válságban levő cégeknek a figyelmébe ajánljuk korábbi cikkünket a válságkezelésről).

Egy dolog tény, a személy jellegű ráfordítások, az anyag jellegű ráfordítások és a pénzügyi jellegű ráfordítások sorain többletköltségeket kell viselnünk így vagy úgy, miközben a piac és a kereslet oldaláról nem érezzük a költségnövekedés ütemét követő élénkülést, mely elősegítheti azt, hogy ismét stagnáljunk vagy visszaessünk (akár árbevétel és eredmény tekintetében is).

A válságkezelésben eltöltött gyakorlatunk során, megfigyeltük azokat a pontokat, melyeket kiemelten megéri nagyító alá venni, mivel ezek okozták a válságból elinduló növekedés visszaesését.

1., A válságkezelés lépései nem kerültek lezárásra vagy véletlenszerű módon történtek, (nem jó sorrendben, nem a fő problémára koncentrálva) azonban a cég helyzete kezdett javulni.

2., Igazából a vezetés nem biztos benne (vagy nem ért egyet abban), hogy miért állt meg a zsugorodás, miért javult a cég.

3., Amikor valamennyire normalizálódott a helyzet, és még mindig megrögzötten a „válságot kezelik” (és addig úgy tesznek, amíg a korábbi árbevétel és eredményezőségi szintre nem viszik a céget) mondhatjuk, hogy az intézkedéseikkel konzerválják a válságot.

4., A válság átrendezi a dolgokat, és a vezetés rendezte valahogy a céget, azonban nem szervezi-rendezi a céget az „élet új szabályai” szerint. (Szomorú, de senkit nem érdekel az, hogy régen mit, milyen jól lehetett eladni és milyen igény volt rá, régen így ment…. Belegondolt, hogy a fiatal cégek és azok tulajdonosai, nem is értik, hogy miről beszélünk, mert nem ismerték a múltat!).

5., Túlzó intézkedések és változtatások, akkor és azt is szervezi, rendezi, amihez nem szabadna hozzányúlni.

6., Egyensúlytalanságok! Egy szervezet működtetése nagyon határozott intézkedéseket és ismeretet igényel az alábbi főbb témákban,  – szervezés – célok – alaptevékenységek – piaci potenciál – piaci igények – gazdasági tényezők – melyekben, ha nincs egyensúly vagy „kicsúszik a figyelem” gyorsan ismét zuhanórepülésben találhatjuk magunkat, mivel nem egy normál piaci környezetben vagyunk, így minden apró hiba hatványozottan jelentkezhet.

Amennyiben kíváncsi arra, hogy az Ön cége milyen helyzetben van, úgy töltse ki a cégelemzési tesztet, mely segíthet a fenti pontok leellenőrzésében és javításában.

Kívánom, hogy azok közé tartozzon, akiknek a fejlődése töretlen.

Sok sikert!

Póka Géza,
Ügyvezető
POKY Team Kft. „Mi akkor végezzük megfelelően a munkánkat, ha Önnek jobban megy!”

Leave a Comment (0) ↓